LOW CARB, czyli dieta niskowęglowodanowa


Follow me on   I N S T A G R A M


Dzisiaj przygotowałam dla Was post o diecie, na której obecnie jestem i która Was bardzo zainteresowała. Mieliście problem z jej zrozumieniem , ponieważ w internecie niewiele jest informacji na ten temat, a opinie sa bardzo rozbieżne. Sama nie znalazłam poprawnej definicji tej diety, więc już wszystko Wam dokładnie tłumaczę :) 

Low carb to dieta polegająca na zmniejszeniu ilości spożywanych węglowodanów. Powinniśmy spożywać 3 główne posiłki i 2 przekąski, lub 4 posiłki większe. W naszym menu powinny znaleźć się produkty nieprzetworzone, duże ilości warzyw, białko (dostosowane do Twoich potrzeb), oraz nie więcej niż 100-130 g węglowodanów. Wydaje się być skomplikowane, ale nie ma nic prostszego, przygotowanie posiłków na cały dzień nie zajmuje mi więcej niz 40 min :)


Węglowodany, o krótych zapominamy na czas diety to białe pieczywo, chleb pszenny, chleb pumpernikiel, biały ryż, biały makaron, ziemniaki. Zdrowe zamienniki to płatki owsiane (ja musze używać tych bez glutenu), brązowy ryż, kasza gryczana, kasza jaglana. Jednak pamiętajmy, że mamy konkretną ilość, której nie możemy przekroczyć. Do tego potrzebna będzie nam waga kuchenna, bez niej ani rusz, musisz się przestawić na ważenie wszystkich produktów, brzmi groźnie, w praktyce przywykniesz po 2 dniach i będziesz działać automatycznie, stanie się to Twoim nawykiem. 
Dla przykładu możesz zjeść np 70 g płatków owsianych na śniadanie (gotowanych na wodzie bądź mleku kokosowym, sojowym, migdałowym, ryżowym) + na obiad 60 g kaszy gryczanej i już dzienną dawkę węglowodanów wykorzystałaś. Pozostałe jedzonko to białko (soja, biały ser, chude mięso, ryby) + warzywa. 

Białko powinniśmy spożywać 1-2 g na 1 kg masy ciała, czyli jeśli ważysz 50 kg dzienna ilość białka w Twoim rpzypadku to 50 g- 100 g dziennie. Oczywiście mowa tutaj o osobach aktywnych, osoby nieaktywne, które nie ćwiczą powinny zacząć się ruszać, a dopiero później myśleć o jakichkolwiek dietach. 

Ilość białka w 100 g

- soja 35 g 
- soczewica 23 g
- ciecierzyca 19 g
- kurczak 18 g 
- chuda wieprzowina 21 g
- wołowina 20 g
- cielęcina 20 g
- indyk 20 g
- tuńczyk 21 g
- dorsz 17 g
- jajka 12 g 
- twaróg chudy 13 g

WSZYSTKIE PRODUKTY WAŻYMY PRZED UGOTOWANIEM!


I na sam koniec warzywa. Jeśli istnieją jakieś produkty, które można jeść bez wahania podczas diety, z pewnością są to warzywa. Mają mało kalorii, dodatkowo są pełne witamin, składników mineralnych i błonnika. Rola błonnika jest kluczowa w tym programie żywieniowym. Przyspiesza przemianę materii, czyści układ pokarmowy, wspomaga pracę jelit, zmniejsza ilość cholesterolu, zmniejsza ryzyko norotworu. Powinniśmy jeść 800- 1200 g warzyw. Ja jem około 800g- 1 kg i czasami nie jestem w stanie tego przejeść. 

Owoce- możemy jeść ok 100 g i to tylko do śniadania

Dodatkowo jem garść orzechów dziennie + 40 ml oliwy z oliwek lub oleju lnianego do obiadu (można dodać do sałatki lub warzyw)

Przykład 

Śniadanie 
70 g płatków owsianych 
50 ml mleka kokosowego
100 g melona

Przekąska
50 g rukoli
100 g tuńczyka
2 pomidory (ok 250 g)
mała czerowna cebula

Obiad
 (gotuję sobie na 2 posiłki to samo, zajmuje o wiele mniej czasu)
100 g filetu z kurczaka 
300 g brokuła
80 g marchewki ( 1 marchew)
20 ml oliwy + przyprawy 
(jako sos do warzyw)

Kolacja

Dokładnie to samo, co na obiad :) 

Po treningu 

szejk białkowy, czyli miarka odżywki białkowej ja mam czekoladową firmy Olimp 
+ 250 ml wody
+ garść orzechów

(posiłki spożywamy regularnie co 3,4 godziny)
_____________________

Low carb to dieta redukcyjna, dzięki niej pozbędziesz się kilku kilogramów, poczujesz się lekko i zdrowo,  w zależności od budowy ciała ubędzie Ci kilka cm w pasie, talii, Twoje nogi staną się smuklejsze, także zmieni się Twoja twarz. Po 2 tygodniach zauważyłam, że mam bardziej widoczne kości policzkowe. 
U mnie nie jest widoczna strata kilogramów, ponieważ w ostatnim czasie ćwiczę siłowo i mam na celu zamianę tłuszczu w mięśnie. Ważę tyle samo, co przed zastosowaniem diety, ale moje ciało się zmienia,  a co najważniejsze ja czuję się rewelacyjnie. To pierwsza dieta, przy której wytrzymałam więcej niż tydzień :) 
Serdecznie polecam wszystkim, którzy stosowali już wszystko, a nic nie zadziałało, to zadziała, a przy okazji nauczysz się jeść regularnie :) 


Buziaki

36 komentarzy:

  1. a co jezeli bedziemy chcieli z tej diety zrezygnowac? czy nagle nasz organim zwariuje i zacznie wszytsko odkladac??

    OdpowiedzUsuń
  2. Z każdej diety wychodzisz stopniowo, zwiększasz ilość węglowodanów z tygodnia na tydzień :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Syl ! nosze rozmiar spodni 34 wszytko jest okej ale mój brzuch jak cokolwiek zjem jest jak balon. Co mam zrobic ? Pomozesz mi Syl :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może być uczulenie na gluten lub laktozę! warto sprawdzić :)

      Usuń
  4. Sylwia ja aktualnie jestem na wczesniejszej diecie z bloga;) Która z nich jest bardziej skuteczna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obie są skuteczne, ja akurat wolę tą bo moge przygotowac wszystko na co mam ochote :) czuje ze ta mnie mniej ogranicza :)

      Usuń
  5. dzięki za ten post :)! pomógł :)

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno wypróbuję tą dietę, wydaje się być skuteczna! Dziękuję ;*

    OdpowiedzUsuń
  7. a jeśli będę stosować tą dietę ale nie ćwiczę jakoś regularnie to istnieje możliwość że przytyję ?

    OdpowiedzUsuń
  8. na obiad nie jesz weglowodanow? tylko do platki owsiane na sniadanie ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Płatki owsiane mam ważyć przed czy po ugotowaniu? Wg strony ilewazy.pl 10g płatków to jedna łyżka, wiec rozumiem ze 70g płatków to 7lyzek

    OdpowiedzUsuń
  10. http://allegro.pl/opaska-hm-kwiaty-wianek-cwieki-blog-hit-new-i4592440746.html

    hej ktos wykorzystuje Twoje zdjecia (oczywiscie nie wnikalam czy to Twoje konto na allegro albo czy ktos prosil o zgode)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy na tej mozna robic cheata raz w tygodniu? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na każdej diecie możesz cheata, nawet na dukanie...

      Usuń
  12. Ile mniej więcej spożywasz kalorii dziennie przy tej diecie?

    OdpowiedzUsuń
  13. Co proponujesz zamiast odżywki białkowej na "po treningu"? Aktualnie jestem w sytuacji finansowej takiej, że niestety nie mogę sobie pozwolić na kolejną odżywkę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś co ma dużo białka: serek wiejski, twaróg, jogurt naturalny, ryba, kurczak...

      Usuń
  14. czy stosując tę dietę można pozwolić sobie raz na czas na małe co nieco? Czy można stosować tą dietę dłuższy czas ? Nie wywołuje spustoszeń w organizmie tzn.czy ta dieta dostarcza dzienną dawkę jedzenia ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak można to się nazywa cheat day, czyli masz JEDEN dzień w tygodniu, miesiącu (zależy od ciebie) na poprostu zjedzeniu czegoś słodkiego, tego co lubisz jeść, a nie jest zdrowe lub bardzo kaloryczne:)

      Usuń
  15. I wszystko jasne...dzięki Twojemu wpisowi :))) Supeeer sprawa! :) i...muszę przyznać...naprawdę ŚWIETNE zdjęcia :)))))

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Sylwio, jak w Twoim przypadku sprawdza się ta odżywka białkowa z Olimp? Polecasz?

    OdpowiedzUsuń
  18. Chciałabym zacząć sie zdrowiej odżywiać aby zrzucić kilka kg tylko ze nie mam pojecia co mogę jesc np na obiad :/ mogłabys podać kilka propozycji dań które mogłabym zjeść? :D po prostu nie wiem co ze sb łączyć aby było zdrowe i dobre

    OdpowiedzUsuń
  19. fajnie brzmi, aczkolwiek soję odradzam w dużych ilościach :) ponieważ w dużych ilościach powoduje bezpłodność także z soją trzeba uważać :) poza tym brzmi super :D a powiedz mi jak ciało reagujepo zakończeniu tej diety ? pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  20. a może mogłabyś wrzucić jeszcze kilka swoich jadłospisów? :) tak dla inspiracji
    ~Paula

    OdpowiedzUsuń
  21. Też jestem na takiej diecie od pewnego czasu i jest swietnie ! Cwicze na silowni wiec rowniez licze na wzrost masy miesniowej ;)
    Chleba i ziemniakow mi jakos nie brakuje a nie chodze glodna jak to bywa z innymi dietami ;) juz sie nauczylam sama ukladac jadlospis, nie musze korzystac z gotowych tylko dobieram produkty pod siebie ;D

    OdpowiedzUsuń
  22. Niecały tydzień temu namówiłaś mnie tym postem by spróbować:) Myślałam, że pilnowanie tego limitu będzie trudne ale nie ma nic prostrzego:) Polubiłam tą dietę, teraz tylko czekać na efekty!:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Tak to świetny sposób na szybką redukcję tkanki tłuszczowej, ale trzeba pamietac o odpowiednim treningu sport to podstawa :)

    OdpowiedzUsuń
  24. 72g węgli powinno sie zjadać w tej diecie, bo to jest najlepsza ilośc jaka moze przetwarzać nasza trzustka.. Jestem na LC od 4lat i w mojej diecie nie ma żadnej maki, kaszy, ryżu czy co gorsza maratonu no i wyeliminowane zostały wszystkie rośliny warzywa skrobiowe instraczkowe..dokładniej na ten temat można poczytać w książce W. davisa dieta bez pieczywa :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. "Węglowodany, o krótych zapominamy na czas diety to białe pieczywo, chleb pszenny, chleb pumpernikiel, biały ryż, biały makaron,"- po przeczytaniu tych bzdur przestałem dalej czytać ten jakże MARNY artykuł, niech osoba pisząca zapozna się dokładnie z tematem na jaki piszę, bo tych pierdoł się czytać nie da.

    OdpowiedzUsuń
  26. Sylwia, kiedy byłaś na low carb to na czym smażyłaś? :)

    OdpowiedzUsuń